donderdag 21 maart 2013

Eindelijk weer even tijd!!!

Tussen het voltijds werken, les geven, les volgen, bestellingen klaarmaken, grafische opdrachten uitvoeren heb ik weer even tijd gevonden om weer eens een berichtje te plaatsen. Eindelijk...

Zie hier mijn laatste nieuwe creaties: cirkelsjaals. Fleurig, zacht, warm, echt mijn favoriet!

Tutorial

Voor de creatievelingen onder jullie die zelf een poging willen wagen. 
Hieronder de tutorial. Veel succes!!

1. Je knipt een stuk stof van 40cm x 2m. Je mag hiervoor zowel katoen als tricot gebruiken. Heb geen stuk stof van 2m dan kan je uiteraard altijd twee stukjes van 1m aan elkaar zetten.

2. Je stikt de lange zijde aan elkaar met de goede kanten op elkaar. Zorg dat je een keergat vrij houdt op +/- 5 cm van de opening.


3. Keer de sjaal met de goede kant naar buiten. En leg hem zoals hieronder op de foto en zorg dat de naad van je weg ligt op de vouw. Leg de kant met het keergat links.
4. Nu ga je de rechterkant (zonder keergat) door de linkerkant en vervolgens door het keergat halen.


Zorg dat de naden overeenkomen en op dezelfde plaats blijven. Anders gaat je sjaal gedraaid aan elkaar worden gezet. 


5. De volgende stap is ook de linkeropening door het keergat halen. Zorg nog steeds dat de naden overeen blijven komen. 


5. Spelt de twee openingen aan elkaar en stik ze vast.


6. Nu kan je de sjaal terug uit het keergat halen en het enige wat je nog moet doen is het keergat toenaaien.
Voilà!!! Proficiat een cirkelsjaal.


 Tip! Je kan met afmetingen spelen en bijvoorbeeld een hoge korte cirkelsjaal maken. Of in de winter kan je het met fleece uitwerken. 

6 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit... ga ik zeker pinnen.

    Dank je wel!

    Ik heb nu ook een blog... nog maar één week... je bent altijd welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ! Ben ook volop in cirkesjaal-mood ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hé die cirkelsjaaltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga het proberen voor de dochter dus dan kan k best wat korter nemen.eerst proberen met n proeflapje :) merci!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik dat voor een 8 jarige wil maken, hoelang neem ik dan best om het twee keer rond te kunnen doen?

    BeantwoordenVerwijderen